Mijn methode

Ik maak gebruik van cognitieve gedragstherapie. Deze vorm van therapie is bewezen effectief bij het voorkomen en verhelpen van burn-out. Het is een praktische methode waarbij je doelgericht werkt aan oplossingen.

Door mijn opleiding en werk heb ik ervaring met verschillende therapievormen. Naast veel wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit van de methode, zie ik in het werkveld ruim bewijs dat deze methode werkt. Ik vind het zeer belangrijk dat hetgeen ik doe ook echt mensen helpt.

 

Wat is cognitieve gedragstherapie?

Cognitieve gedragstherapie (CGT) is een therapievorm gericht op jou als persoon, waarbij we samen werken aan jouw gezondheid. We werken doelgericht aan het beantwoorden van vragen zoals:

  • Wat zijn je patronen en waar loop je op vast?
  • Wat zou je anders willen zien?
  • Hoe kun je situaties veranderen door anders te handelen?
  • Hoe maak je andere beslissingen?
  • Hoe bewaak je je grenzen?

Concreet betekent dit dat we samen gaan kijken naar jouw leven en in kaart brengen wat er anders kan. Door het veranderen van je gedrag en het leren maken van de juiste beslissingen zullen we langzaam werken naar een betere situatie.

 Je leert je grenzen bewaken en op tijd rust te nemen. Zo kom je zo snel mogelijk uit je burn-out of voorkomen wij dat hij plaatsvindt.

Neem contact op voor een offerte. Stel ook gerust je vragen als je die hebt.